عملیات جریان‌دهی و بهره‌برداری چاه در میدان سولابدر با موفقیت انجام شد

عملیات جریان‌دهی و بهره‌برداری چاه در میدان سولابدر با موفقیت انجام شد

عصرنفت _ عملیات جریان‌دهی و بهره‌برداری از چاه شماره ۰۷ میدان سولابدر از سوی شرکت توسعه صنایع نفت و انرژی (OEID) با توان تولیدی بالغ بر هزار و ۴۵۰ بشکه در روز با درجه ۴۱ API با موفقیت انجام شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی عصرنفت به‌نقل از شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب، با پایان‌یافتن حفاری و تکمیل چاه شماره ۰۷ میدان سولابدر، عملیات جریان‌دهی و بهره‌برداری این چاه از سوی شرکت توسعه صنایع نفت و انرژی (OEID) با توان تولیدی بالغ بر هزار و ۴۵۰ بشکه در روز با درجه ۴۱ API با موفقیت انجام شد.

به گفته کارشناسان، حفاری میدان نفتی سولابدر از مناظر مختلف یکی از دشوارترین پروژه‌های توسعه میدان‌های خشکی نفت و گاز کشور است.

توپوگرافی ناهمگون بسیار شدید منطقه، مقدار بالای گاز سولفید هیدروژن، هرزروی‌های شدید در همه لایه‌های سازندی، وجود نفت در لایه مخزنی فهلیان و نیاز به عبور از لایه‌های شیلی فعال با اختلاف فشار سازندی متفاوت شامل ایلام، کژدمی، گدوان و داریان از اهم دشواری‌های این میدان است.

شرکت توسعه صنایع نفت و انرژی (OEID) با به‌کارگیری دکل ٣٢ فتح از شرکت ملی حفاری ایران، حفاری چاه شماره ۶ این میدان را در سال ۱۴۰۱ پس از نزدیک به ۳۰ سال آغاز کرد و با جریان‌دهی این چاه و انتقال آن به واحد بهره‌برداری شماره یک بی‌بی‌حکیمه، روزانه هزار بشکه نفت به تولید ناحیه گچساران اضافه می‌شود.