تولید روغن‌های گروه ۲ و ۳ در پالایشگاه آفتاب

تولید روغن‌های گروه ۲ و ۳ در پالایشگاه آفتاب

عصر نفت _ مدیرعامل پالایشگاه آفتاب از تولید روغن‌های گروه ۲ و ۳ در این پالایشگاه در سال آینده خبر داد.

حامد کاویانی، مدیرعامل پالایشگاه آفتاب در گفت و گو با خبرنگار عصر نفت، ابراز امیدواری کرد تا یک سال آتی این پالایشگاه نفت به تولید روغن‌های گروه ۲ و ۳ دست پیدا کند و گفت: با تلاش‌ها و برنامه‌ریزی‌هایی که داشتیم تا یک سال آینده می‌توانیم پس از ده سال روغن گروه ۲ و ۳ را به تولید برسانیم.

 مدیرعامل شرکت پالایش نفت آفتاب با اشاره به اهمیت هم‌راستایی برنامه‌ها و عملکرد این شرکت با سازمان محیط‌زیست به تشریح پروژه‌ها و اقدامات این شرکت در زمینه زیست‌محیطی پرداخت و گفت: شرکت پالایش نفت آفتاب در زمینه محیط‌زیست دست به اقدامات خلاقانه و مبتکرانه‌ای زده است. این اقدامات بیشتر مربوط به زمینه مسئولیت اجتماعی شرکت پالایشی آفتاب بوده و شرکت پالایش نفت آفتاب حمایت از محیط‌زیست را یک وظیفه اصلی خود می‌داند.

 وی افزود: یکی از پروژه‌ها و طرح‌های انجام شده در زمینه محیط‌زیست در شرکت پالایشی آفتاب جمع‌آوری گازهای co2 بوده است. در همین زمینه شرکت پالایش نفت آفتاب با نیروگاه برق بندرعباس یک تفاهم‌نامه منعقد کرده است. از دیگر پروژه‌های تعریف شده در شرکت آفتاب می‌توان به پروژه جمع‌آوری گازهای مازاد مانند H2S و فلر اشاره کرد.

 کاویانی از آمادگی شرکت پالایش نفت آفتاب برای کمک به کاهش آلودگی هوا در غرب استان هرمزگان گفت: شرکت پالایش نفت آفتاب امکان این را دارد تا در صورت سرمایه‌گذاری‌های لازم به کاهش آلایندگی هوا مخصوصاً در غرب استان هرمزگان کمک کند. اجرایی‌کردن این برنامه‌ها جزء مسئولیت اجتماعی شرکت آفتاب است که همواره تلاش شده است تا با ایجاد یک اتحاد و همراهی در سطح استان و کشور به سرانجام برسد.

 کاویانی در خصوص هدف‌گذاری‌های بلندمدت شرکت پالایش نفت آفتاب ابراز امیدواری کرد تا ظرفیت تولید این شرکت تا ده سال آینده به ۱۰ میلیون تن برسد.

 وی دراین‌خصوص گفت: هدفی که شرکت پالایش نفت آفتاب برای ده سال آینده خود قرار داده است رسیدن به ظرفیت تولید ۱۰ میلیون‌تنی است. میزان تولید و صادرات شرکت پالایش آفتاب در سال گذشته یک و نیم‌میلیون تن بوده است که این مقدار در سال جاری به دو میلیون تن خواهد رسید. در حوزه اشتغال نیز هدف این مجموعه رسیدن به ۱۰ هزار نفر نیروی کار است.

 کاویانی با بیان اینکه برنامه اصلی پالایشگاه نفت آفتاب حرکت به سمت پتروپالایشگاه شدن است، گفت: باتوجه‌به چشم‌انداز نیازهای کشور در زنجیره تولیدات پالایشگاه نفت آفتاب تمرکز و هدف مجموعه به سمت توسعه زنجیره مرتبط با پتروپالایشگاه است.