شرکت گاز اصفهان با دانشگاه فرهنگیان تفاهم‌نامه همکاری امضا کرد

شرکت گاز اصفهان با دانشگاه فرهنگیان تفاهم‌نامه همکاری امضا کرد

عصرنفت _ تفاهم‌نامه همکاری بهینه‌سازی مصرف گاز بین شرکت گاز استان اصفهان و دانشگاه فرهنگیان امضا شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی عصرنفت به نقل از شرکت ملی گاز ایران، ابوالقاسم عسکری، مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان در این باره گفت: این تفاهم‌نامه شامل ارائه مشاوره و خدمات فنی و مهندسی و همکاری‌های آموزشی، پژوهشی و فرهنگی در زمینه بهینه‌سازی مصرف گاز بوده و طرفین طی سال ۱۴۰۳ اقدام‌های موثری را در زمینه کاهش مصرف گاز در ساختمان‌های دانشگاه فرهنگیان را به مرحله اجرا خواهند گذاشت.

وی در آیین امضای این تفاهم‌نامه با اشاره به این‌که در شرایط ناترازی تولید و مصرف گاز، بهینه‌سازی در حوزه ساختمان و صنعت جزو اصلی‌ترین رویکردهای وزارت نفت و شرکت ملی گاز ایران است، افزود: خوشبختانه در شرکت گاز استان اقدام‌های اثربخشی در زمینه بهینه‌سازی مصرف گاز مشترکان انجام شده که نتیجه آن کاهش ۲۶ درصدی مصرف گاز بوده که در طرح‌های این شرکت مشارکت داشته‌اند.

مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان ضمن تاکید بر تداوم اجرای پروژه‌های بهینه‌سازی در سطح استان، مشارکت‌افزایی طرح‌های بهینه‌سازی و ارتقای سطح فرهنگ مصرف بهینه انرژی، شرکت گاز استان را جزو شرکت‌های پیشتاز وزارت نفت در این زمینه دانست.

علی اکبر کجباف، رئیس دانشگاه فرهنگیان نیز با اشاره به تحصیل بیش از ۸ هزار نفر دانشجو و دانشجو معلم در دانشگاه فرهنگیان، ترویج فرهنگ مصرف بهینه انرژی در میان دانشجویان و اساتید را در ارتقای سطح فرهنگ مصرف بهینه گاز در کل بدنه آموزش و پرورش از جمله دانش‌آموزان و خانواده‌های آنها را موثر دانست و بر استفاده از این ظرفیت عظیم اجتماعی تاکید کرد.

براساس این گزارش، با پیگیری واحد بهینه‌سازی مصرف گاز تاکنون طرح های بهینه‌سازی مصرف گاز در بیش از ۱۰۸ اشتراک مراکز دانشگاهی و آموزشی اجرا شده است.