جایگاه‌های عرضه سوخت شبانه‌روزی پایش و رصد می‌شوند/ لزوم استفاده از کارت سوخت شخصی در سفرهای نوروزی

جایگاه‌های عرضه سوخت شبانه‌روزی پایش و رصد می‌شوند/ لزوم استفاده از کارت سوخت شخصی در سفرهای نوروزی

عصرنفت _ مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی از آماده‌باش‌ نیروی انسانی و تجهیزات این شرکت در سراسر کشور برای توزیع سوخت نوروزی خبر داد و گفت: کارت آزاد به اندازه نیاز این روزها در اختیار جایگاه‌ها قرار داده شده است، اما تقاضا می‌شود مردم در سفرهای نوروزی کارت سوخت شخصی همراه داشته باشند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی عصرنفت به نقل از وزارت نفت، جعفر سالاری‌نسب پیش از ظهر امروز (چهارشنبه، ۲۳ اسفندماه) در نشستی با نمایندگان رسانه‌های کشور به مناسبت آغاز طرح نظارت بر عرضه نوروزی سوخت اعلام کرد: اقدام‌های لازم برای صدور کارت‌های هوشمند سوخت درخواست‌شده و تحویل آن به متقاضیان پیش از روزهای تعطیلات نوروز انجام شده و کارت آزاد کافی در اختیار جایگاه‌های عرضه قرار گرفته است.

وی بیان کرد: هیچ کمبودی در زمینه سوخت وجود ندارد و همه تأسیسات و تجهیزات در مراکز ذخیره و مبادی توزیع سوخت در آماده‌باش کامل هستند. با توجه به اینکه در سال ۱۴۰۲، بحث شخصی‌سازی کارت‌های هوشمند سوخت را داشتیم، اقدام‌های لازم درباره کارت سوخت انجام و کارت‌ها صادر شده است.

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی تأکید کرد: ذخیره‌سازی مناسب سوخت در همه انبارهای نفت کشور انجام شده است و هیچ کمبودی در این زمینه وجود ندارد و مناطق سی‌وهفت‌گانه این شرکت نیز در آماده‌باش کامل به‌سر می‌برند.

سالاری‌نسب همچنین به آغاز طرح نظارت بر عرضه نوروزی سوخت از پانزدهم اسفندماه امسال اشاره کرد و گفت: گروه‌های عملیاتی ستاد و مناطق سی‌وهفت‌گانه از روز سه‌شنبه (۱۵ اسفند) به سراسر کشور اعزام شدند و این گروه‌ها به‌دقت بر نحوه توزیع سوخت در جاده‌های مواصلاتی، محورهای ترانزیتی و همه جایگاه‌های درون‌شهری نظارت خواهند کرد و کل جایگاه‌های عرضه سوخت شبانه‌روزی پایش و رصد می‌شوند.

وی با قدردانی از زحمات کارکنان زنجیره توزیع سوخت تصریح کرد: از همه مالکان مجاری عرضه خواهش می‌کنم امسال نیز همچون سال‌های گذشته نهایت همکاری را با شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی برای توزیع مناسب سوخت داشته باشند.

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی همچنین از توزیع روزانه بیش از ۱۳۳ میلیون لیتر بنزین در روزهای اخیر خبر داد و گفت: میانگین مصرف روزانه بنزین کل کشور به حدود ۱۱۸ میلیون لیتر رسیده، در حالی که این عدد در روزهای عادی سال ۱۱۵ میلیون لیتر بوده است.

سالاری‌نسب افزود: هموطنان در صورت برخورد با هرگونه مشکلی در زمینه دریافت سوخت می‌توانند با سامانه پاسخگویی این شرکت به شماره ۰۹۶۲۷ تماس بگیرند و مشکلات خود را بررسی و پیگیری کنند.

وی مقدار افزایش مصرف بنزین را در سال ۱۴۰۲ به‌صورت کلی در مقایسه با سال پیش از آن (۱۴۰۱) ۱۳ درصد اعلام کرد.

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی گفت: هدف ما در ایام نوروز تأمین بنزین موردنیاز شهروندان و مسافران است و تلاش می‌کنیم این عملیات به‌دقت اجرایی و نظارت شود.

سالاری‌نسب افزود: بنزین توزیعی در کلانشهرها در همه ایام سال یورو است و بنزین سوپر نیز به مقدار کافی در همه جایگاه‌های از پیش‌ مشخص‌شده در مناطق توزیع خواهد شد و هیچ نگرانی در این زمینه وجود ندارد و نیاز مردم به‌صورت کامل تأمین خواهد شد.

وی تأکید کرد: هیچ موضوعی درباره افزایش قیمت بنزین یا سهمیه وجود ندارد.

اعزام گروه‌های نظارتی نظارتی ناشناس به جایگاه‌های سوخت برای جلوگیری از تخلفات احتمالی

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی از اعزام گروه‌های نظارتی ناشناس به جایگاه‌های عرضه سوخت خبر داد و گفت: این گروه‌ها در ایام نوروز به همه جایگاه‌ها اعزام می‌شوند و با هرگونه دریافت احتمالی وجه اضافه در جایگاه‌ها به عناوین مختلف، یا فروش مکمل‌ها در جایگاه‌های عرضه به‌صورت جدی برخورد خواهد شد.

سالاری‌نسب افزود: نشست‌های هماهنگی با مجاری عرضه برای نظارت و جلوگیری از تخلفات احتمالی و دریافت وجوه اضافه غیرقانونی برگزار شده است.

نظارت بیشتر بر توزیع نفت‌گاز کشور

وی گفت: توزیع نفت‌گاز در کشور نیز به‌صورت عادی در حال انجام است و با توجه به اختلاف قیمت این فرآورده با کشورهای همسایه، نظارت‌های بیشتری در این زمینه اعمال خواهد شد.

توزیع بیش از ۹۸ درصدی الکترونیکی گازمایع کشور

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی بیان کرد: گاز مایع به مقدار کافی با دو نرخ ۲۷ هزار تومان و نرخ دوم (۱۰ درصد بیشتر از این نرخ اول) در حال توزیع است که قیمت نخست برای توزیع الکترونیکی گاز مایع برای افرادی است که از گاز شهری‌ برخوردار نیستند.

سالاری‌نسب از توزیع بیش از ۹۸ درصد گاز مایع کشور به‌صورت الکترونیک خبر داد و گفت: روزانه ۲ تا ۳ هزار تن گاز مایع به‌صورت الکترونیک در کشور توزیع می‌شود.

ارسال پیامک اطلاع‌رسانی به مسافران مقاصد اجرای طرح کدینگ

فضل‌الله اکبری، معاون مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی هم در این نشست با اشاره به اجرای توزیع سوخت در قالب طرح کدینگ در سه استان سیستان و بلوچستان، استان کرمان و بخش شرقی استان هرمزگان به‌منظور جلوگیری از عرضه خارج از شبکه سوخت در کشور گفت: در این استان‌ها تنها خودروهای بومی این استان‌ها می‌توانند در جایگاه‌های این مناطق سوختگیری کنند، اما برای ایام نوروز یا دیگر موارد ویژه، شماری از جایگاه‌ها با نظر مسئولان استانی، از طرح کدینگ خارج شده است و مسافران نوروزی می‌توانند در این جایگاه‌ها سوخت‌گیری انجام دهند.

وی افزود: با تمهیدهای اندیشیده‌شده و به‌منظور سهولت مسافران نوروزی این مقاصد، سامانه‌ای ایجاد شده است تا تعداد و مشخصات کامل این جایگاه‌ها، همراه با شماره تلفن و آدرس جایگاه‌ها از طریق پیامکی به محض ورود مسافران به محدوده این استان‌ها (از طریق ثبت پلاک خودرو توسط دوربین‌های جاده‌ای) اطلاع‌رسانی شود.

معاون مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی تأکید کرد: اطلاعات کامل این جایگاه‌های عرضه سوخت از طریق نصب بنر در همه جایگاه‌ها نیز به مسافران اطلاع‌رسانی خواهد شد.

اکبری افزود: در استان سیستان و بلوچستان بیش از ۵۰ درصد جایگاه‌ها از طرح کدینگ خارج شده‌اند و مسافران نوروزی می‌توانند از طریق این جایگاه‌های عرضه، سوخت موردنیاز خود را دریافت کنند.

وی بیان کرد: این طرح به‌دقت و با نظارت کامل در این مناطق اجرایی می‌شود و کارت آزاد به میزان کافی برای مسافران در این جایگاه‌ها نیز توزیع شده است.

قائم مقام شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی تأکید کرد: در صورتی که نیاز به جایگاه‌های بیشتری برای توزیع سوخت نوروزی داشته باشیم، این آمادگی وجود دارد تا به‌سرعت جایگاه‌هایی تازه را از طریق نواحی مجهز کنیم.

صدور نزدیک به ۳ میلیون کارت سوخت المثنی در سال ۱۴۰۲

محمد صادقی، مدیر سامانه هوشمند سوخت کشور نیز در این نشست از صدور و توزیع ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار کارت سوخت المثنی در سال ۱۴۰۲ در کشور خبر داد و گفت: نزدیک به ۳۰ میلیون کارت سوخت فعال در کشور وجود دارد که از این رقم ۵ میلیون کارت مربوط به موتورسیکلت‌ها و مابقی مربوط به خودروهای شخصی است.

وی افزود: با توجه به حجم مسافران نوروزی و افزایش عملیات سوختگیری در ایام در جایگاه‌ها، تلاش کردیم سطح پایداری جایگاه‌ها در حوزه سامانه هوشمند سوخت را به زیر ۵ درصد برسانیم.

مدیر سامانه هوشمند سوخت شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی گفت: نزدیک به ۶۰ هزار نازل فعال در کشور وجود دارد که آمار خرابی این نازل‌ها در کشور به کمتر از ۵ درصد رسیده است.

صادقی مدت زمان صدور کارت المثنی را کمتر از ۲۸ روز اعلام کرد و گفت: این فرآیند ممکن است با تأخیر همراه باشد که به‌دلیل معطل ماندن در باجه‌های پست است.

وی تأکید کرد: همچون گذشته تمام متقاضیان دریافت کارت هوشمند سوخت المثنی از جمله خودروهای نوشماره، لازم است به‌منظور ثبت درخواست خود به دفاتر پلیس ۱۰+ مراجعه کنند.

مدیر سامانه هوشمند سوخت کشور ابراز امیدواری کرد پایلوت طرح ثبت‌نام آنلاین درخواست کارت سوخت المثنی سال آینده اجرایی شود.