ایمن‌سازی خط لوله صادراتی ۴۲ اینچ نفت و گاز گچساران

ایمن‌سازی خط لوله صادراتی ۴۲ اینچ نفت و گاز گچساران

عصرنفت _ مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران از ایمن‌سازی خط لوله راهبردی ۴۲ اینچ صادراتی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی عصرنفت به نقل از شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران، غلامرضا کمالی، مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران با بیان اینکه ایمن‌سازی خط لوله نفت و گاز از اولویت‌های اصلی این شرکت است، گفت: در همین زمینه و به‌منظور افزایش تولید، ایمن‌سازی خط ۴۲ اینچ صادراتی در حال انجام است.

وی تصریح کرد: شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران به‌دلیل قرار گرفتن در حوزه جغرافیایی چهار استان، داشتن بیشترین خط لوله در میان دیگر شرکت‌ها، وجود تلمبه‌خانه گوره به‌عنوان قلب صادرات نفت ایران در مکان سخت‌گذر، دارای ویژگی خاصی است و کارکنان این شرکت با روحیه جهادی در این میدان مشغول به‌کار هستند.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران با اشاره به اینکه بازرسی، تعمیر، ایمن‌سازی و احداث خط لوله جدید از اولویت‌های اصلی در صنعت نفت به‌شمار می‌رود، افزود: پروژه حذف گیره‌های موقت و ایمن‌سازی به روش غلاف‌گذاری خط صادراتی ۴۲ اینچ تلمبه‌خانه گوره به طول ۵۰ کیلومتر در حال انجام است.

کمالی اظهار کرد: در طول این خط لوله ۳۵ نقطه معیوب وجود داشت که با ایمنی کامل کار خاک‌برداری، تمیزکاری، سندبلاست، رنگ‌آمیزی و خاک‌ریزی آن انجام شده است.