مصرف بنزین در استان سمنان سال گذشته ٣۴ درصد بیشتر شد

مصرف بنزین در استان سمنان سال گذشته ٣۴ درصد بیشتر شد

عصرنفت_ مدیر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه شاهرود گفت: میانگین مصرف بنزین طی سال ١۴٠١ در محدوده این منطقه ۴۲۹ میلیون لیتر بود که نشان‌دهنده افزایش ۳۴ درصدی در مقایسه با سال قبلش به میزان ۳۳۱ میلیون لیتر است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی عصرنفت به نقل از ایرنا، حسین عبدلی روز سه‌شنبه، از توزیع یک میلیارد و ۳۴۱ میلیون لیتر انواع فرآورده نفتی طی سال گذشته در محدوده منطقه شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه شاهرود خبر داد و به رسانه ها گفت: این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال ۱۴۰۰ در مجموع ۱۸ درصد افزایش داشت. 

وی بیان کرد: یک میلیارد و ۳۴۱ میلیون لیتر فرآورده نفتی معادل روزانه سه میلیون و ۶۷۶ هزار لیتر انواع گاز مایع، گاز سی‌ان‌جی، بنزین، نفت‌گاز و نفت سفید، طی سال گذشته در محدوده این شرکت توزیع شد.

وی با اشاره به اینکه یک میلیون و ۵۸۴ هزار تن گاز مایع در سال گذشته توزیع شد، ابراز کرد: این میزان در سال ۱۴۰۰، یک میلیون و ۸۲۳ هزار تن بود که به با انجام کنترل‌ و نظارت‌ها، ۱۳ درصد کاهش مصرف را در سال ۱۴۰۱ شاهد بودیم.

مدیر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه شاهرود ابراز کرد: میانگین مصرف نفت‌گاز نیروگاه‌ها و صنایع در این منطقه طی سال گذشته، معادل ۸۵۰ میلیون و ۱۶۳ هزار لیتر بود که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال ۱۴۰۰ با ۷۷۰ میلیون لیتر، از رشد ۱۰ درصدی حکایت دارد.

عبدلی، با بیان اینکه میانگین روزانه مصرف نفت‌گاز طی سال گذشته بالغ بر ۲ میلیون و ۳۲۹ هزار لیتر بود، اظهار کرد: این میزان مصرف، نسبت به مدت مشابه ۲ سال قبل با ۲ میلیون و ۱۰۹ هزار لیتر، نشان از رشد ۱۰ درصدی مصرف در بازه زمانی یک ساله دارد.

 

مردم استان سمنان سال گذشته ٣۴ درصد بیشتر بنزین مصرف کردند

رشد ۱۲ درصدی مصرف گاز سی‌ان‌جی در منطقه شاهرود

مدیر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه شاهرود، مجموع مصرف سی‌ان‌جی در سال گذشته را ۱۳۸ میلیون متر مکعب اعلام کرد و افزود: این میزان مصرف در مقایسه با مدت مشابه در سال ۱۴۰۰ رشد ۱۲ درصدی داشت.

عبدلی با بیان اینکه میانگین روزانه مصرف گاز سی‌ان‌جی در منطقه شاهرورد طی سال گذشته ۳۷۹ هزار متر مکعب بود، ابراز کرد: میزان مصرف در سال ۱۴۰۰ معادل ۱۳۷ هزار متر مکعب بود.

توزیع روزانه ۵۰ میلیون لیتر نفت کوره برای صنایع شاهرود

مدیر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه شاهرود از توزیع ۵۰ میلیون لیتر نفت کوره در این شهرستان طی سال ۱۴۰۱ خبر داد و گفت: توزیع نفت کوره در سال ۱۴۰۰، ۳۰ میلیون لیتر بود که رشد ۶۵ درصدی مصرف این فرآورده در محدوده این منطقه را نشان می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه این افزایش مصرف به دلیل اُفت فشار شبکه گاز خانگی در سال گذشته بود، اظهار کرد: طی سال گذشته مصرف صنایع با محدودیت روبرو شد که مصرف روزانه ۱۳۶ هزار لیتر نفت کوره در این منطقه را به همراه داشت.

 

مردم استان سمنان سال گذشته ٣۴ درصد بیشتر بنزین مصرف کردند

توزیع ۱۲ میلیون لیتر نفت سفید بین هفت هزار خانوار روستایی فاقد گاز

عبدلی با بیان اینکه بیشتر مصرف‌کنندگان نفت سفید خانوارهای فاقد گاز طبیعی هستند، افزود: طی سال گذشته ۱۲ میلیون لیتر از این فرآورده در اختیار خانوارهای روستایی قرار گرفت.

مدیر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه شاهرود با اشاره به اینکه میانگین روزانه مصرف گاز مایع در سال گذشته ۵۳ تن بود، بیان کرد: سال ۱۴۰۰ روزانه ۶۱ هزار تن گاز مایع توزیع شد.

بهره‌برداری از پنج جایگاه جدید سوخت در منطقه شاهرود

وی با بیان اینکه تا پایان سال گذشته، ۸۵ باب جایگاه دومنظوره بنزین و نفت‌گاز در منطقه شاهرود فعال بود، ابراز کرد: امسال پنج باب جایگاه دیگر به بهره‌برداری می‌رسد.

عبدلی با اشاره به اینکه تعداد جایگاه‌های گاز سی‌ان‌جی منطقه شاهرود ۴۲ باب است، گفت: از این تعداد ۱۷ باب جایگاه تک‌منظوره و مابقی به صورت دومنظوره بنزین، گاز سی‌ان‌جی و یا سه‌منظوره بنزین و نفتگاز و سی‌ان‌جی فعالیت می‌کنند.

مدیر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه شاهرود تصریح کرد: این شهرستان به دلیل قرارگیری در مسیر زائران حرم رضوی و ارایه خدمت به این مسافران عبوری به عنوان یکی از شاهراه‌های ارتباطی شرق کشور محسوب می‌شود و با وسعت عملیاتی ۶۵۰ کیلومتر در استان سمنان نقش بی‌بدیلی را در امر سوخت‌رسانی به عهده دارد.

توزیع ۳۴ میلیون لیتر بنزین نوروزی در منطقه شاهرود

مدیر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه شاهرود از توزیع بیش از ۳۴ میلیون لیتر بنزین در ایام نوروز سال ۱۴۰۲ خبر داد و گفت: در فاصله زمانی ۲۵ اسفند ١۴٠١ تا ۱۵ فروردین‌ ١۴٠٢ در مجموع ۳۴ میلیون و ۷۵۰ هزار لیتر بنزین در این منطقه عرضه شد که این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته، ۲ درصد افزایش داشت.

وی درباره نحوه توزیع تعداد جایگاه‌ها در منطقه شاهرود گفت: مسافرین در زمان اوج مصرف، تابستان و روزهای تعطیل نوروز با کمترین ترافیک در جایگاه‌ها روبرو هستند، اما در بقیه سال جایگاه‌ها چندان فروش بالایی ندارند و از این بابت برخی جایگاه‌داران گلایه‌مند هستند، تعداد جایگاه به میزان کافی در سطح منطقه و استان وجود دارد.

استفاده ۶۰ درصدی منطقه شاهرود از کارت سوخت شخصی

عبدلی به اطلاعیه‌های ستاد شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی در خصوص لزوم استفاده از کارت سوخت شخصی اشاره کرد و افزود: بر اساس آمارهای موجود تا ۲۲ اردیبهشت‌ماه امسال، ۶۰ درصد مردم در منطقه شاهرود با کارت سوخت شخصی سوخت‌گیری کردند.

مدیر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه شاهرود درباره آمار خودروهای عمومی دوگانه سوز شده گفت: سال گذشته هفت هزار و ۲۰۰ خودرو در سامانه ثبت نام کردند که از این تعداد، هفت هزار خودرو از طریق پنج مرکز مجاز استان سمنان دوگانه‌سوز شدند.

منطقه شاهرود جزء مناطق سی‌وهفت گانه شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی است که در شرق کشور واقع شده است. این منطقه از گرمسار و ایوانکی شروع و پس از شهرهای سمنان و دامغان در نهایت به شاهرود و عباس‌آباد ختم می‌شود.

این منطقه دارای چهار ناحیه و هشت فرمانداری و شهرستان است و حدود ۱۵ شهر و شهرستان در زیر مجموعه دارد. این مجموعه دارای سه انبار نفت فعال است که امر سوخت‌رسانی به مصرف‌کنندگان بخش خدمات، حمل‌ونقل، صنعت، معدن، فرودگاه‌های استان، کارخانه‌های سیمان، گچ و فولاد فعال در استان را انجام می‌دهد.

شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه شاهرود، افزون بر عرضه سوخت مناطق تحت پوشش، سوخت بخش‌هایی از استان‌های خراسان شمالی و گلستان را نیز تامین می‌کند.