توربین رستون واحد فرآورش نفت مسجدسلیمان آزمایش و راه‌اندازی شد

توربین رستون واحد فرآورش نفت مسجدسلیمان آزمایش و راه‌اندازی شد

عصرنفت/ توربین رستون (TA1750) یکی از واحدهای بهره‌برداری و فرآورشی نفت شرکت بهره‌برداری نفت و گاز مسجدسلیمان پس از انجام موفقیت‌آمیز تعمیرات اساسی و گذراندن آزمون ۷۲ ساعته با موفقیت عملیاتی شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی عصرنفت به نقل از شرکت بهره‌برداری نفت و گاز مسجدسلیمان، مهراب حسنوند، رئیس اداره نگهداری و تعمیرات این شرکت گفت: مراحل اصلی تعمیرات اساسی این توربین شامل دمونتاژ، بالانس، تأیید بازرسی‌ فنی و مونتاژ با همت کارشناسان و متخصصان بخش هفتکل نفت‌سفید، اداره‌ نگهداری و تعمیرات و با صرف ۲۱۵۰ نفرساعت انجام شد و پس از راه‌اندازی آزمایشی ۷۲ ساعته و شناسایی مشکل‌های حاصل از تعمیرات اساسی و رفع آنها، با موفقیت عملیاتی شد.

وی افزود: تعمیر این توربین با توجه به شرایط تحریمی و فشارهای اقتصادی علیه صنعت‌ نفت کشور و لزوم صیانت از تأسیسات و ادوات فرآیندی، گام مهمی برای خودکفایی اقتصادی و صنعتی کشور به‌شمار می‌آید.

رئیس اداره نگهداری و تعمیرات شرکت بهره‌برداری نفت و گاز مسجدسلیمان اظهار کرد: تعمیرات اساسی این توربین در سه حوزه کاری مکانیک، برق و ابزار دقیق، مطابق با استانداردهای رایج صنعت‌ نفت و با حضور و نظارت همکاران اداره نگهداری و تعمیرات شرکت بهره‌برداری نفت و گاز مارون انجام شد.