بهره‌مندی 755 روستای مرزی استان خراسان جنوبی از گازطبیعی

بهره‌مندی 755 روستای مرزی استان خراسان جنوبی از گازطبیعی

عصرنفت/ مدیرعامل شرکت گاز استان خراسان جنوبی از بهره‌مندی 755 روستای مرزی در استان خراسان جنوبی از نعمت گاز طبیعی خبر داد و گفت: طی سالجاری 14 روستای مرزی دیگر به شبکه گاز متصل خواهند شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی عصرنفت به نقل از روابط عمومی شرکت ملی گاز ایران، رحمان محمودی با اعلام این خبر، در تشریح آن، گفت: در حال حاضر،یک‌هزار و 929 روستا در استان خراسان جنوبی به شبکه گاز طبیعی متصل هستند که از این تعداد، 755 روستای استان در نوار مرزی واقع شده است.

وی افزود: استان خراسان جنوبی سومین استان پهناور کشور است که بیشترین مرز مشترک را با کشور افغانستان دارد و بدون شک گازرسانی به روستاهای مرزی، نقش بسیار مؤثری در جلوگیری از مهاجرت، قاچاق سوخت و ایجاد امنیت در این مناطق دارد.

محمودی با اشاره به این‌که طی سالجاری 14 روستای مرزی دیگر در استان خراسان جنوبی به شبکه گاز متصل خواهند شد، گفت: پیش‌بینی می‌شود تا پایان سالجاری تعداد 1150 علمک نیز در روستاهای مرزی استان خراسان جنوبی نصب شود.

مدیرعامل شرکت گاز استان خراسان جنوبی در پایان، یادآور شد: در حال حاضر 100 درصد جمیت شهری و 99.8 درصد جمعیت روستایی استان از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند هستند.