وعده استاندار سیستان و بلوچستان؛ اعطای امتیاز پمپ بنزین به مجمع‌های بین‌راهی

 وعده استاندار سیستان و بلوچستان؛ اعطای امتیاز پمپ بنزین به مجمع‌های بین‌راهی

عصرنفت: استاندار سیستان و بلوچستان گفت:مجموعه‌های بین راهی باید در استان راه‌اندازی شوند و در کنار آن هر مجموعه که بیشتر از ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته باشد امتیاز پمپ بنزین به آن ارائه شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی عصرنفت به نقل از تسنیم، محمد کرمی بعد از ظهر امروز در نشست شورای هماهنگی ترافیک و کمیسیون اجرایی ایمنی حمل و نقل جاده‌ای استان سیستان و بلوچستان اظهار داشت: هر مسئولی در هر جایگاه و مسئولیتی وظیفه دارد و باید به شدت تلاش کند تا مردم کمتر آسیب ببینند.

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: فرمانداران با برگزاری جلسات کاربردی، مشکلات جاده‌ای حوزه استحفاظی را با جدیت پیگیری و حل کنند. فرمانداران به طور ویژه مشکلات و موانع جاده‌ای را در حوزه استحفاظی پیگیری کنند و برای رفع مشکلات جاده‌ای تلاش کنند چرا که از دست دادن جان انسان و داغدار شدن یک خانواده آسیب‌های بزرگ روحی، روانی و مالی را هم به خانواده‌ها و هم به کشور وارد می‌کند و فرمانداران در این زمینه مسئولیت سنگینی بر دوش دارند.

وی ادامه داد: از سویی همه فرمانداران و مسئولین باید با هم هماهنگی و هم‌افزایی داشته باشند چرا که با هم‌افزایی و هماهنگی امور به پیش می‌رود و مشکلات برطرف می‌شود.

کرمی تصریح کرد: دبیرخانه شورای حمل و نقل و ترافیک باید مصوبات هر جلسه را پیگیری کند و مشخص شود کدام دستگاه اجرایی مصوبات را اجرا نکرده و یا در این امر کوتاهی کرده است. مصوبات هر جلسه باید قبل از برگزاری جلسه بعدی به نتیجه برسد.

استاندار سیستان و بلوچستان با بیان اینکه روند برگزاری جلسات به شکلی باشد که از وقوع حوادث بعدی پیشگیری کند، افزود: در جلسات و نشست‌های برگزار شده باید گزارشات کاربردی ارائه شود و آمار ارائه شده، علت تصادفات و آسیب‌ها و اشکالاتی که باعث تصادفات می‌شود بررسی شود.

 وی افزود: همه دستگاه‌های اجرایی از جمله دستگاه‌های فرهنگی در حوزه حمل و نقل و ترافیک جاده‌ای مسئول هستند و باید مشخص شود که علت تصادفات در کدام یک از موارد دخیل از جمله حوزه آموزش‌های ارائه شده به مردم، ارائه گواهینامه و یا زیرساخت جاده‌‌ها و نقاط حادثه‌خیز است.

استاندار سیستان و بلوچستان عنوان کرد: حوزه اطلاع رسانی و فرهنگ‌سازی نیز بسیار مهم است و همه دستگاه‌های فرهنگی در این زمینه مسئولیت دارند و اگر آسیبی وجود دارد باید آموزش‌ها به طور مکرر تکرار شود و سختگیری‌های لازم انجام شود تا به فرهنگ تبدیل شود. در حوزه حمل و نقل ریلی، توسعه حمل و نقل هوایی و زمینی همزمان باید به پیش برویم.

استاندار گفت: مجموعه‌های بین راهی باید در استان راه‌اندازی شوند و در کنار آن هر مجموعه که بیشتر از 60 درصد پیشرفت فیزیکی داشته باشد امتیاز پمپ بنزین به آن ارائه شود.

وی تاکید کرد: نقاط حادثه خیز استان شناسایی و پیگیری های لازم برای تامین اعتبار برای رفع این نقاط انجام شود.