حفر و تکمیل ۴۵ حلقه چاه‌ نفت و گاز در مناطق خشکی و دریایی کشور

حفر و تکمیل ۴۵ حلقه چاه‌ نفت و گاز در مناطق خشکی و دریایی کشور

عصرنفت: حفارمردان شرکت ملی حفاری ایران در تلاش شبانه‌روزی در نیمه نخست امسال موفق به حفر و تکمیل ۴۵ حلقه چاه‌ نفت و گاز در مناطق خشکی و دریایی کشور شدند که نسبت به مدت مشابه پارسال ۹ حلقه بیشتر است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی عصرنفت به نقل از شرکت ملی حفاری ایران، مسعود افشار، معاون مدیرعامل شرکت در عملیات حفاری گفت: از ۴۵ حلقه چاه حفاری‌شده در نیمه نخست امسال تعداد سه حلقه توسعه‌ای، چهار حلقه اکتشافی و ۳۸ حلقه تعمیری بوده است.‌

وی افزود: از شمار چاه‌های حفرشده ۳۴ حلقه در گستره عملیاتی  شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب، ۶ حلقه در شرکت نفت فلات قاره، یک حلقه در شرکت مهندسی و توسعه نفت، یک حلقه در قالب پروژه و سه حلقه در اجرای طرح‌های مدیریت اکتشاف شرکت ملی نفت ایران حفاری و تکمیل شد.

معاون مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران اظهار کرد: از ابتدای فروردین تا پایان شهریورماه  ۳۹ هزار  و ۶۹۰ متر حفاری با به‌کارگیری دکل‌های خشکی و دریایی ناوگان شرکت به ثبت رسید که این رقم نیز ۷ هزار و ۱۲۹ متر در مقایسه با ۶ ماه اول سال قبل افزایش نشان می‌دهد.

معاون مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران در عملیات حفاری با بیان اینکه این شرکت ۷۲ دستگاه حفاری خشکی و دریایی در تملک دارد که تعدادی در برنامه بازسازی و نوسازی یا جایگزین هستند، گفت: هم‌اکنون ۹ دکل حفاری خشکی در حال جابه‌جایی در مناطق عملیاتی است.