پیشرفت 70 درصدی شرکت ملی گاز ایران در اتصال به درگاه ملی خدمات دولت هوشمند

پیشرفت 70 درصدی شرکت ملی گاز ایران در اتصال به درگاه ملی خدمات دولت هوشمند

عصرنفت: مدیر فناوری اطلاعات و ارتباطات شرکت ملی گاز ایران با اشاره به عزم این شرکت در اتصال به درگاه ملی خدمات دولت هوشمند و ارائه خدمات بر خط، از پیشرفت 70 درصدی این پروژه در شرکت ملی گاز ایران خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی عصرنفت به نقل از روابط عمومی شرکت ملی گاز ایران، محمدرضا سراجی با اعلام این خبر، اظهار داشت: در حال حاضر 5 خدمت شرکت ملی گاز ایران از طریق این درگاه قابل دسترسی است و امیدواریم با صدور مجوزهای لازم، تمام 22 خدمت این شرکت در کوتاه‌ترین زمان ممکن با اتصال به این درگاه در اختیار مردم قرار گیرد.

وی با بیان این‌که مطابق برنامه، شرکت ملی گاز ایران می‌بایست تا پایان شهریورماه سال جاری به منظور ارائه برخی خدمات به مردم به درگاه ملی خدمات دولت هوشمند متصل می‌شد، ادامه داد: این مهم از نیمه دوم شهریورماه اجرایی و شرکت ملی گاز ایران از 19 شهریورماه امسال در گام ابتدایی برای ارائه خدمت برخط در 5 حوزه‌ به این درگاه متصل شده که این 5 خدمت شامل نحوه محاسبه گازبها بر اساس رقم کنتور، محاسبه مقدار بدهی گاز بر اساس شماره اشتراک، محاسبه مقدار بدهی گاز بر اساس شماره کنتور، ثبت شکایات در بازرسی، پیگیری شکایات و پاسخگویی به شکایات است.

سراجی درخصوص میزان بهره‌مندی شرکت ملی گاز ایران در موضوع اتصال به درگاه ملی خدمات دولت هوشمند بر اساس وظایف قانونی، اظهار کرد: عملکرد و برآورد ناشی از ماهیت کار سازمان‌ها با یکدیگر متفاوت است؛ در واقع، خدمات برخی سازمان‌ها از ابتدا و برمبنای مأموریت آن برخط بوده، اما خدمات شرکت‌هایی نظیر شرکت ملی گاز ایران بر بستر اینترانت (شبکه داخلی) بوده و این شرکت بر بستر اینترنت خدمتی نداشته است.

مدیر فناوری اطلاعات و ارتباطات شرکت ملی گاز ایران افزود: از این جهت، ورود به عرصه خدمت برخط و اتصال به درگاه ملی خدمات دولت هوشمند، برای ما پروژه بسیار بزرگی محسوب می‌شد و در حال حاضر، چنانچه بر مبنای پیشرفت کلی کار درصدبندی کنیم، می‌توان گفت شرکت ملی گاز ایران بیش از 70 درصد کل پروژه را به سرانجام رسانده است.

وی در ادامه، تصریح کرد: درصورت صدور مجوزهای لازم از سوی نهادهای نظارتی مثل سازمان پدافند غیرعامل و «افتای» ریاست‌جمهوری، امکان ارائه تمامی 22 خدمت شرکت ملی گاز ایران از این درگاه  فراهم خواهد شد؛ هرچند در حال حاضر هم، این 22 خدمت از سوی دفاتر پیشخوان دولت ارائه می‌شود.

وی با بیان این‌که از 2 سال قبل این خدمات از طریق شبکه ملی اطلاعات به تمام سازمان‌ها ارائه شده و متقابلاً خدماتی نیز از سازمان‌های دیگر دریافت شده، گفت: تلاش ما این است که این خدمات به صورت تمام و کمال از شبکه ملی اطلاعات به شبکه اینترنت ملی منتقل شود و امیدواریم این پروژه بزرگ در اسرع وقت به سرانجام برسد.