تأمین 11 هزار مگاوات ساعت برق مورد نیاز در شرکت انتقال گاز ایران

تأمین 11 هزار مگاوات ساعت برق مورد نیاز در شرکت انتقال گاز ایران

عصرنفت: شرکت انتقال گاز ایران موفق شد در روزهای اوج مصرف برق در نیمه نخست سال1401 در مدیریت بار برق شبکه سراسری کشور با تامین 11 هزار مگاوات ساعت برق مورد نیاز، همکاری کند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی عصرنفت به نقل از روابط عمومی شرکت ملی گاز ایران، ابراهیم میرزایی‌راد، مدیر برنامه‌ریزی شرکت انتقال گاز ایران با اعلام این خبر، گفت: با استقرار سیستم مدیریت انرژی ISO50001، این شرکت مدیریت منابع تأمین انرژی مورد نیاز خود را در دستور کار قرار داده و در راستای تعهد به مسئولیت­های اجتماعی، با همکاری مناطق دهگانه عملیات انتقال گاز در ماه‌های اوج مصرف برق در تابستان 1401، از توان تجهیزاتی موجود در مدیریت بار برق شبکه سراسری همکاری کرده است.

میرزایی‌راد ادامه داد: در 5 ماهه نخست سال 1401، توانستیم حدود 11.000 مگاوات ساعت از برق مورد نیاز خود را از طریق توان تجهیزاتی و منابع در اختیار تامین کنیم.

وی با بیان این‌که شرکت انتقال گاز ایران در پایداری شبکه برق کشور در فصول گرم سال سهیم شده، تصریح کرد: با توجه به مأموریت این شرکت یعنی انتقال پاک، ایمن، پایدار و بهره‌ور گاز طبیعی، تأمین برق مورد نیاز، فقط در راستای مسئولیت اجتماعی و همکاری با وزارت نیرو در جلوگیری از خاموشی‌های صنایع و بخش خانگی، تعریف شده است.

مدیر برنامه‌ریزی شرکت انتقال گاز ایران افزود: تأمین برق از طریق نیروگاه‌ها و مولدهای گازی و گازوئیلی و نیروگاه‌های کوچک خورشیدی موجود در دارایی‌های فیزیکی این شرکت به انجام رسید و عمده این برق تولیدی، در تأسیسات تقویت فشار گاز (که پایداری برق مصرفی در آن­ها از حساسیت قابل توجهی برخوردار است)، مصرف شده است.

میرزایی‌راد با اشاره به تأمین 11 هزار مگاوات ساعت برق، اظهار داشت: این عدد حدود 3 درصد از مجموع برق مصرفی سالیانه این شرکت در طول یک سال می­باشد که در پنج ماهه نخست سال جاری محقق شده است.

مدیربرنامه ریزی شرکت انتقال گاز ایران خاطرنشان ساخت: با توجه به زیرساخت های موجود و برنامه‌ریزی‌های انجام شده، تلاش می­کنیم که تا پایان سال جاری میزان تامین برق را به 4 برابر این عدد یعنی44 هزار مگا وات ساعت برسانیم.