نیروگاه‌ها و صنایع عمده آمادگی لازم برای استفاده از سوخت مایع در فصل سردسال را داشته باشند

نیروگاه‌ها و صنایع عمده آمادگی لازم برای استفاده از سوخت مایع در فصل سردسال را داشته باشند

عصرنفت: مدیرعامل شرکت گاز استان زنجان در جلسه هماهنگی و آمادگی گازرسانی پایدار در فصل زمستان از آمادگی کامل این شرکت برای عبور از فصل سرما خبر داد و بر لزوم آمادگی نیروگاه‌ها و صنایع عمده استان برای استفاده از سوخت مایع در فصل سردسال، تاکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی عصرنفت به نقل از شرکت ملی گاز ایران، رحیم سلیمانی نژاد مدیرعامل شرکت گاز استان زنجان در جلسه ای که به میزبانی این شرکت و با حضور مدیرکل مدیریت بحران استانداری، مدیر شرکت ملی پخش و فرآورده های نفتی منطقه زنجان، نماینده سازمان صنعت، معدن، تجارت، مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان و نماینده شرکت برق منطقه‌ای برگزار شد، با اعلام این خبر، اظهار داشت: به منظور حفظ پایداری جریان گاز در بخش خانگی و تجاری، استفاده از سوخت جایگزین در بخش صنعت الزامی است.

وی به ابلاغیه شرکت ملی گاز ایران بر اعمال محدودیت مصرف گاز طبیعی برای واحدهای صنعتی در فصل سرد سال اشاره کرد و گفت: در این راستا جلسه هماهنگی تامین سوخت جایگزین واحدهای تولیدی و خدماتی در فصول سرد برگزار شده تا با هم اندیشی و هم افزایی مسئولان مربوطه؛ تامین سوخت زمستانی در استان؛ به بهترین نحو ممکن صورت گیرد.

 

قراردادهای تامین گاز طبیعیِ صنایع و واحدهای تولیدی برای 8 یا 9 ماه در سال

سلیمانی نژاد با اشاره به این‌که قراردادهای تامین گاز طبیعیِ صنایع و واحدهای تولیدی برای 8 یا 9 ماه در سال است، گفت: در مابقی ماه‌ها می بایست صنایع از سوخت جایگزین استفاده کنند. از این رو برنامه ریزی و تعاملات لازم بین دستگاه‌های اجرایی مرتبط با تامین سوخت واحدهای تولیدی- خدماتی استان به هنگام اوج مصرف در فصول سرد سال ضروری است.

وی با بیان این‌که با هماهنگی همه ساله با شرکت ملی پخش و فرآورده های نفتی منطقه زنجان، سوخت دوم صنایع در اختیار صنایعی که زیرساخت های لازم را دارند؛  قرار می‌گیرد؛ افزود: متاسفانه عدم ثبت نام برخی از شرکت‌ها در سامانه سوخت مایع، عدم وجود مخزن مورد نیاز برای ذخیره سازی سوخت یک ماه و عدم دوگانه سوزکردن سیستم‌های احتراقی، عدم اقدام برخی ادارات و سازمان‌ها به دوگانه سوز کردن مصارف گرمایشی در شرایط کمبود گاز و اعمال محدودیت و عدم دوگانه سوز بودن اکثریت قریب به اتفاق نانوایی‌های استان؛ از نتایج بدست آمده از بازدیدهای ادواری و مانورهای برگزار شده در سطح استان است که در فرصت باقیمانده؛ باید به جِد مورد پیگیری قرار گیرد.

مدیرعامل شرکت گاز استان زنجان در پایان، خواستار تفکیک مصارف خانگی مرتبط با نگهبانی ها و سرایداری ها از مصارف عمومی و صنعتی شد که ضمن استفاده از تعرفه های غیرمرتبط در زمان قطعی گاز و اعمال محدودیت مصرف در ادارات و مراکز عمومی و صنعتی؛ بالاجبار گاز مصرفی آن‌ها قطع و دچار مشکل می‌شوند.