آمادگی شرکت پالایش گاز شهید هاشمی نژاد جهت ایجاد تعاملات گسترده‌تر با شرکت‌های دانش بنیان

آمادگی شرکت پالایش گاز شهید هاشمی نژاد جهت ایجاد تعاملات گسترده‌تر با شرکت‌های دانش بنیان

عصرنفت: شرکت پالایش گاز شهید هاشمی نژاد جهت ایجاد تعاملات گسترده تر با مجموعه های دانش بنیان کشور آمادگی حداکثری دارد.

 

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی عصرنفت به نقل از روابط عمومی شرکت ملی گاز ایران؛ یحیی فیضی مدیرعامل پالایشگاه گاز شهید هاشمی نژاد، طی نشستی با رئیس پارک علم و فناوری خراسان با اشاره به نامگذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری به نام سال " تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین " گفت: با توجه به این نامگذاری، موضوع تولید همواره یکی از رویکردهای اساسی در جهت توسعه و بهبود اقتصاد کشور محسوب می‌شود و از آغاز سال، تکاپوهایی در سطوح مختلف صنایع به ویژه صنعت نفت و گاز، مراکز علمی و دانشگاهی، شرکت های فناور و دانش بنیان شکل گرفته است.

 

وی همچنین به تاسیس نخستین مرکز رشد و نوآوری وزارت نفت در نقطه صفر مرزی سرخس اشاره کرد و افزود: به مدد حمایت های صنعت نفت و گاز ظرفیت‌های نوظهور و گوناگونی در جای جای ایران اسلامی به ویژه شهرستان سرخس بوجود آمده و هم اکنون چندین شرکت دانش بنیان در این مرکز مستقر و اقدام به تولید محصول می کنند که سبب اشتغال زایی برای جوانان منطقه شده است.

 

فیضی تصریح کرد: با شعار امسال و فرمایشات مقام معظم رهبری تکلیف شد که این فعالیت‌ها را گسترش دهیم و آنها را منسجم‌تر پیگیری کنیم و بر این اساس، کارگروهی تشکیل دادیم تا به‌صورت یکپارچه، پژوهش، خودکفایی و مرکز رشد در کنار هم قرار گیرند تا با هم‌افزایی، شاهد شتاب در اجرای برنامه‌های تجاری‌سازی و تولید محصولات بار اول این حوزه باشیم.

 

وی تاکید کرد: پالایشگاه گاز شهید هاشمی ‌نژاد این روزها به مقصدی جذاب برای شرکت‌های دانش‌بنیان و مراکز دانشگاهی تبدیل شده، به‌طوری که در این مدت زمان کوتاه، ثبت و تحقق پروژه‌های مهم و راهبردی را شاهد بوده ایم.

 

فیضی در ادامه بر حضور هر چه بیشتر شرکت های فناور مستقر در پارک علم و فناوری خراسان در زمینه تولید محصولات پایه و دانش بنیان مورد نیاز صنعت پالایش گاز تاکید و آمادگی حداکثری شرکت پالایش گاز شهید هاشمی نژاد را جهت ایجاد تعاملات گسترده تر با مجموعه های دانش بنیان کشور اعلام نمود.

 

گفتنی است: پیگیری و اجرایی سازی مفاد تفاهم نامه همکاری فی مابین، برگزاری رویداد فناورانه در حوزه محصولات دانش بنیان صنعت گاز، استفاده از خدمات شرکت های دانش بنیان در ساخت اقلام بار اول از جمله دیگر اقداماتی است که بر انجام آن در این بازدید تاکید شد.