نگاه حاکمیتی به پیشرفت و راه‌اندازی به موقع مگا پتروشیمی کیان

نگاه حاکمیتی به پیشرفت و راه‌اندازی به موقع مگا پتروشیمی کیان

عصرنفت:مدیر عامل موسسه صندوق ذخیره فرهنگیان گفت: استراتژیک بودن محصولات این مجتمع و تأثیر آن در رفع نیازهای کشور، کاهش وابستگی به خارج، افزایش ارزآوری و اشتغال‌زایی و تأکید مقام معظم رهبری مواردی هستند که تکلیف ما را در اجرای کیان افزایش داده و باید با همتی جهادی برای اجرا و تکمیل آن، دست به دست هم دهیم.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی عصرنفت به نقل از نفت آرا، حمید رضا نجف‌پور مدیرعامل موسسه صندوق ذخیره فرهنگیان، باقرنژاد عضو هیئت‌مدیره و علی اکبر طاهری مشاور عالی این صندوق و علیرضا بابازاده مدیر عامل و غلامرضا مقیمی قائم مقام هلدینگ پتروفرهنگ و هیئت همراه از مگاپتروشیمی کیان بازدید کردند.

اسدالله غلامپور مدیرعامل شرکت پتروشیمی کیان ابتدا به معرفی و میزان پیشرفت این پروژه پرداخت و با اشاره به اهمیت‌، قابلیت‌ها و نقاط متمایز کننده این پروژه نسبت به پروژه‌های حال حاضر مجموعه پتروشیمی کشور گفت: این تمایزات و اهمیت محصولات استراتژیک این مجتمع باعث نگاه‌های ویژه به این مگاپروژه شده است.

وی به تشریح فعالیت‌های عملیاتی و اجرایی در جبهه‌های مختلف پرداخت و مهم‌ترین رکن پیشرفت پروژه پتروشیمی کیان را دو عامل مالی و زمان، اعلام کرد.

سپس نجف پور ضمن اشاره به نگاه ویژه مقام معظم رهبری به تکمیل زنجیره تولید در صنعت پتروشیمی، اظهار داشت: تکمیل پروژه‌های کلان صنعتی با ترکیب علم و تجربه و عشق به کشور و آرمان‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و با تأسی از حرکت جهادی سردار شهید حاج قاسم سلیمانی، امکان‌پذیر است و در این راستا موسسه صندوق ذخیره فرهنگیان با تمامی امکانات خود، اهتمام و جدیت لازم را به منظور پیشرفت و راه‌اندازی کامل مگاپروژه پتروشیمی کیان به عنوان مهم‌ترین پروژه حال حاضر کشور در صنعت پتروشیمی، در زمان پیش بینی شده با اولویت راه‌اندازی واحد پلی اتیلن سنگین مجتمع، به همراه شرکت گروه گسترش نفت و گاز پارسیان خواهد داشت.

وی تأکید داشت: استراتژیک بودن محصولات این مجتمع و تأثیر آن در رفع نیازهای کشور، کاهش وابستگی به خارج، افزایش ارزآوری و اشتغال‌زایی و تأکید مقام معظم رهبری مواردی هستند که تکلیف ما را در اجرای کیان افزایش داده و باید با همتی جهادی برای اجرا و تکمیل آن، دست به دست هم دهیم.