بالتیکی ها واردات گاز روسیه را متوقف کردند

بالتیکی ها واردات گاز روسیه را متوقف کردند

خبرگزاری فرانسه روز یکشنبه به نقل از مدیر عامل شرکت کانکسوس بالتیک گرید Conexus Baltic Grid گزارش داد که کشورهای حوزه دریای بالتیک واردات گاز طبیعی روسیه را متوقف کرده‌اند.

به گزارش عصرنفت خبرگزاری فرانسه روز یکشنبه به نقل از اولدیس باریس، مدیر عامل شرکت کانکسوس بالتیک گرید Conexus Baltic Grid گزارش داد که کشورهای حوزه دریای بالتیک واردات گاز طبیعی روسیه را متوقف کرده‌اند.

وی به رادیو لتونی گفت: از اول آوریل جریان گاز طبیعی روسیه دیگر وارد لتونی، استونی و لیتوانی نخواهد شد.

پیش از این، وزارت انرژی لیتوانی اعلام کرد که واردات گاز روسیه را به طور کامل قطع کرده است.

بر اساس این گزارش، همانطور که داده‌های اپراتور سیستم انتقال گاز لیتوانی Amber Grid نشان می دهد، تا ۲ آوریل، واردات گاز روسیه برای نیازهای لیتوانی از طریق اتصال بین لیتوانی-بلاروس معادل ۰ مگاوات ساعت بوده است.

در تاریخ ۲۴ فوریه، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه در یک سخنرانی تلویزیونی اعلام کرد که در پاسخ به درخواست سران جمهوری‌های دونباس، تصمیم به انجام یک عملیات نظامی ویژه گرفته است.

رهبر روسیه تاکید کرده بود که مسکو هیچ برنامه ای برای اشغال سرزمین های تحت حاکمیت اوکراین ندارد. پس از آن ایالات متحده، اتحادیه اروپا، بریتانیا و تعدادی از کشورهای دیگر اعلام کردند که تحریم هایی را علیه اشخاص حقوقی و حقیقی روسیه اعمال خواهند کرد.

در اواسط ماه مارس، اتحادیه اروپا بسته چهارم تحریم‌ها علیه روسیه را تصویب کرد که شامل اقدامات محدودکننده اقتصادی است.