آمریکا احتمالاً استقلال انرژی خود را از دست می‌دهد

آمریکا احتمالاً استقلال انرژی خود را از دست می‌دهد

شبکه رادیویی KTRH آمریکا در گزارشی به نقل از کارشناسان و منتقدان جو بایدن، رئیس جمهور این کشور، هشداد داد که سیاست‌های وی می‌تواند ایالات متحده را در خطر از دست دادن استقلال انرژی خود قرار دهد.

شبکه رادیویی KTRH آمریکا در گزارشی به نقل از منتقدان جو بایدن، رئیس جمهور این کشور، هشداد داد که سیاست‌های وی می‌تواند ایالات متحده را در خطر از دست دادن استقلال انرژی خود قرار دهد.

بر اساس این گزارش، کارشناسان انرژی می‌گویند دلایلی وجود دارد که آمریکایی‌ها شاهد افزایش قیمت بنزین هستند. اقدام بایدن برای لغو پروژه خط لوله کی استون Keystone XL Pipeline، تعلیق قراردادهای حفاری جدید در زمین‌های دولتی و اعمال محدودیت‌های بیشتر آب و هوایی از جمله اقداماتی است که منتقدان می‌گویند توانایی این کشور برای تأمین انرژی مایحتاج خود را تضعیف کرده است.

کودِی گفت: سیاست‌های متعصبانه نه تنها به تولیدکنندگان آمریکایی، شرکت‌های خدماتی و مشاغل کوچک آسیب می‌رساند، بلکه باعث می‌شود پالایشگاه‌ها نفت خارجی ارزان‌تری را وارد کنند و این چیزی است که از دست آمریکایی‌ها می‌رود.

وی افزود: اگر آمریکا اقدامی انجام ندهد، کشورهای آلوده کننده شدید مانند چین، روسیه و ایران تقاضای جهانی نفت و گاز طبیعی را برآورده خواهند کرد.

کودِی همچنین گفت: صادرات آمریکا کاهش یافته است. من فکر می‌کنم سال گذشته، آژانس بین المللی انرژی پیش بینی کرد که تا سال ۲۰۲۲ واردات نفت ما (آمریکا) حدود ۶۲ درصد افزایش خواهد یافت.

مت کودِی، رئیس انجمن کارگران نفت و گاز، می‌گوید لایحه «آشتی» سنا درباره بودجه مملو از اقداماتی است که وی معتقد است مستقیماً به این صنعت آسیب وارد می‌کند.