۲۵درصد افزایش تولید در پالایشگاه کرمانشاه پس از تعمیرات

۲۵درصد افزایش تولید در پالایشگاه کرمانشاه پس از تعمیرات

مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل شرکت پالایش نفت کرمانشاه از موفقیت این شرکت در انجام تعمیرات اساسی (اورهال) با تلاش شبانه‌روزی پرسنل شرکت و رعایت بالاترین استاندارهای ایمنی، بدون هیچ گونه خسارتی خبر داد و گفت: با انجام این تعمیرات تولیدات شرکت ۲۵ درصد افزایش یافته است.

روابط عمومی و امور بین‌الملل شرکت پالایش نفت کرمانشاه روز شنبه به نقل از «محمدرضا امامی‌نیا» اعلام کرد: شرکت پالایش نفت کرمانشاه در مدت یک سال طی دو مرحله موفق به انجام تعمیرات اساسی شده است که در این تعمیرات با توجه به شیوع بیماری کرونا در کشور و همچنین لزوم انجام تعمیرات اساسی، همه تمهیدات لازم برای اجرای دستورالعمل های بهداشتی از جمله معاینه سلامت نیروهای دست اندرکار تعمیرات، توزیع وسایل بهداشت فردی، ضد عفونی مداوم وسایل حمل و نقل و اماکن عمومی مانند رستوران، نمازخانه، سرویس های بهداشتی نیروهای تعمیراتی در نظر گرفته شد.

وی ادامه داد: تعمیرات اساسی واحدهای پالایشی یک فعالیت مهم، تخصصی، حساس و با اهمیت است که با هدف تضمین استمرار عملیات تولید فرآورده‌های نفتی با کیفیت مناسب و همچنین صیانت از تأسیسات و تجهیزات و کاهش ضریب خطرپذیری واحدهای پالایشگاه بصورت دوره‌ای انجام می‌شود.

او تصریح کرد: دست اندرکاران این تعمیرات ۷۰۰نفر بودند که از این تعداد ۴۵۰نفر از نیروهای داخلی پالایشگاه حضور داشتند و در حدود ۲۵۰نفر نیز از نیروهای خارج از پالایشگاه برای انجام تعمیرات با اجرای کامل معاینات سلامت و انجام آزمایشات پزشکی و طب صنعتی جذب شدند.

امامی نیا با بیان اینکه انجام هر دو مرحله اورهال شرکت پالایش نفت کرمانشاه با اتکا به توان مهندسین و کارکنان تلاشگر پالایشگاه کرمانشاه انجام گرفت، گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا و به منظور جلوگیری از تراکم نفرات و ورود نیروهای غیر بومی به داخل شرکت، مقرر شد مرحله اول در اردیبهشت ماه سال۱۳۹۹  که دو قسمت از فعالیتهای خیلی مهم تعمیرات اساسی و بالغ بر ۵۰ درصد حجم کل تعمیرات اساسی بود توسط نیروهای داخلی شرکت به انجام برسد و مابقی تعمیرات نیز در سال ۱۴۰۰ اقدام شود.

مدیر روابط عمومی و امور بین الملل شرکت پالایش نفت کرمانشاه اضافه کرد: با انجام این دو مرحله از تعمیرات اساسی در پالایشگاه کرمانشاه، ضمن احیا و بازسازی همه دستگاه‌های عملیاتی ظرفیت تولید این شرکت ۲۵ درصد افزایش یافته است که این مهم نیز نشان از دوراندیشی مدیریت شرکت دارد.

وی افزود: در این دو مرحله از انجام تعمیرات اساسی (که مرحله اول آن، اردیبهشت سال گذشته و مرحله دوم خرداد سالجاری صورت گرفت)اقدامات لازم از قبیل احیای کاتالیست برای افزایش اکتان، سرامیک فایبر و تعویض tube sheet و ۳۲ عدد tube convection کوره ۱۰۱ ،بازرسی، شست و شو و چک مبدلها، تعویض قسمتهایی از لاین فلر و ناکودرام،کوک سوزی واحدهای یونیفاینر، بازرسی و ترمیم عایقکاری کوره ها، بازرسی فنی کلیه ظروف، برج ها، مبدل ها، بویلرها در تعمیرات اساسی صورت گرفت.

به گفته او در این اورهال برای اولین بار سرامیک فایبر نمودن کوره انجام شده است که موجب افزایش راندمان کوره و کاهش تلفات گرمایی آن می شود که پوسیدگی ورقه های کوره را به شدت کاهش می دهد.

وی ضمن تقدیر و تشکر از نگاه ویژه هیات مدیره به موضوع تولید مستمر و تلاش دلسوزانه همه پرسنل شرکت پالایش نفت کرمانشاه در انجام این دو مرحله از تعمیرات اساسی موفق، گفت: نگاه مدیریت بخش خصوصی به حوزه تولید و انجام به موقع تعمیرات اساسی همواره با اعتماد به توان مهندسین و کارکنان متعهد و تلاشگر شرکت بوده است.

او افزود: با همین دیدگاه مثبت، شرکت پالایش نفت کرمانشاه هم اکنون پس از پنج سال از زمان واگذاری به بخش خصوصی و در دوران سخت ترین تحریم های ظالمانه استکبار جهانی با وجود همه موانع و مشکلات موجود، علاوه بر رضایتمندی پرسنل و ایجاد اشتغال پایدار (مستقیم و غیر مستقیم)در اوج اقتدار تولیدی خود با ظرفیت ۲۵ هزار بشکه در روز شامل پنج فرآورده اصلی و ۹ فرآورده ویژه می باشد.

پالایشگاه کرمانشاه با بیش از ۱۰۰ سال قدمت بعد از پالایشگاه آبادان قدیمی ترین پالایشگاه کشور است.