پیش‌بینی وزیر خارجه آمریکا از عدم لغو تحریم‌های ایران، نفت را گران کرد

پیش‌بینی وزیر خارجه آمریکا از عدم لغو تحریم‌های ایران، نفت را گران کرد

به گزارش رویترز، پس از اینکه وزیر خارجه آمریکا گفت بعید است تحریم‌ها علیه ایران برداشته شود و چشم انداز بازگشت نفت ایران به بازار کمرنگ شد، قیمت نفت در بازارهای جهانی بالا رفت.

با بروز نشانه‌هایی از افزایش تقاضا برای سوخت در کشورهای غربی و پس از اینکه وزیر خارجه آمریکا گفت بعید است تحریم ها علیه ایران برداشته شود و چشم انداز بازگشت نفت ایران به بازار کمرنگ شد، قیمت نفت در بازارهای جهانی بالا رفت.

هر بشکه نفت برنت با ۱۹ سنت افزایش به ۷۲٫۴۱ دلار و هر بشکه نفت خام آمریکا با ۱۸ سنت افزایش به ۷۰٫۲۳ دلار رسید.

نفت برنت در ساعات اولیه معاملات امروز به ۷۰٫۸۳ دلار، بالاترین رقم از ۲۰ ماه می ۲۰۱۹ رسید. این نوع نفت روز گذشته یک درصد رشد قیمتی را ثبت کرده بود.

WTI نفت وست تگزاس اینترمدیت نیز با ثبت ۷۰٫۶۲ دلار در هر بشکه، بالاترین قیمت از ۱۷ اکتبر ۲۰۱۸ را رقم زد. روز گذشته، نفت خام آمریکا افزایش ۱٫۲ درصدی را ثبت کرده بود.

مارگارت یانگ، استراتژیست در بازارهای نفتی گفت: « به نظر می رسد بهبود چشم انداز تقاضا برای نفت، قیمت نفت برنت را تقویت کرده است زیرا واکسیناسیون و شروع فصل سفرها در آمریکا و اروپا همچنان از عوامل تقویت کننده تقاضا برای سوخت است.»

تحلیلگران بانک ANZ در یادداشتی نوشتند آمارهای اخیر ترافیکی نشان می دهد مسافران با برداشته شدن محدودیت ها، به جاده ها هجوم آورده اند.

بر اساس آمارها، ازدحام ترافیک در ۱۵ شهر اروپایی به بالاترین میزان از آغاز شیوع کرونا رسیده است.

اداره اطلاعات انرژی آمریکا دیروز پیش بینی کرد رشد مصرف سوخت در این کشور در سال جاری به ۱٫۴۹ میلیون بشکه در روز برسد که بیش از پیش بینی قبلی برابر با ۱٫۳۹ میلیون بشکه در روز است. آمریکا بزرگ ترین مصرف کننده نفت در جهان است.

موسسه آمریکن پترولیوم از کاهش ۲٫۱ میلیون بشکه ای ذخایر نفت آمریکا خبر داد که عامل دیگر موثر بر افزایش قیمت نفت محسوب می شود.

آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا دیروز گفت حتی اگر ایران و آمریکا به توافق هسته ای بازگردند، صدها تحریم علیه تهران حتی تحریم های اجرا شده در دوره ترامپ پابرجاخواهد ماند.