ظرفیت ایستگاه تزریق گاز پارسی ۴۰ درصد افزایش یافت

ظرفیت ایستگاه تزریق گاز پارسی ۴۰ درصد افزایش یافت

به گزارش عصر نفت به نقل از شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب، پژمان قضایی‌پور، مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز آغاجاری، گفت: این ردیف دارای تنها توربین سه‌محوره در سطح مناطق نفت‌خیز جنوب است که ظرفیت ایستگاه تزریق گاز ۷۰۰ پارسی را حدود ۴۰ درصد افزایش داده و امکان تزریق در میدان پرنج را نیز فراهم آورده است.

وی افزود: راه‌اندازی و به‌کارگیری این توربوکمپرسور به‌واسطه تحریم‌ها میسر نشده بود و بسیاری از سیستم‌ها و بخش‌های این توربوکمپرسور نواقصی داشت، به‌نحوی که امکان راه‌اندازی و کارکرد مستمر آن بدون پشتیبانی فنی و قطعاتی سازنده اصلی بسیار مشکل و امکان‌ناپذیر به نظر می‌رسید. بسیاری از سیستم‌های این توربوکمپرسور و قطعات آن بازطراحی یا تغییر طراحی و نقص‌های این ماشین با تکیه بر دانش فنی‌ و مهندسی موجود در سطح مناطق نفت‌خیز جنوب برطرف شد و در ابتدای سالی که مزین به نام تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌هاست، این توربوکمپرسور راه‌اندازی شد و بدون اشکال در سرویس عملیاتی قرار گرفت.

قضایی‌پور گفت: راه‌اندازی این توربوکمپرسور با استفاده از توانمندی و دانش کارشناسان و متخصصان شرکت بهره‌برداری نفت و گاز آغاجاری در بخش‌های تعمیرات مکانیک، برق، ابزاردقیق، راه‌اندازی و فرآیند و مشارکت مدیریت تولید شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب، بدون حضور شرکت سازنده و هزینه ارزی، در کوتاه‌ترین زمان ممکن انجام شد، به‌طوری که حدود ۱۰۰ میلیارد ریال صرفه­‌جویی مستقیم در بر داشته است.

وی عنوان کرد: ایستگاه تزریق گاز ۷۰۰ پارسی از راهبردی‌ترین ایستگاه‌های تزریق گاز در سطح شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب است که امکان تزریق گاز در میدان نفتی پارسی را فراهم می‌آورد.