سهم نفت در بودجه بیش از ۱۰۰ هزار میلیارد تومان کاهش یافت

سهم نفت در بودجه بیش از ۱۰۰ هزار میلیارد تومان کاهش یافت

سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: این کمیسیون، سهم نفت در بودجه را بیش از ۱۰۰ هزار میلیارد تومان کاهش داد و در حال جایگزینی منابع درآمدی دیگر به جای منابع نفتی یادشده است که به محض تصویب اطلاع‌رسانی می‌شود.

رحیم زارع، با اشاره به مصوبه‌های کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۰ گفت: در لایحه بودجه ۱۴۰۰، دولت فروش ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار بشکه نفت را با قیمت ۴۰ دلار پیش‌بینی کرده بود، اما کمیسیون تلفیق به موجب قانون برنامه ششم توسعه تصمیم گرفت سهم صندوق توسعه ملی را ۱۸ درصد در بخش نفت و تا سقف روزانه یک میلیون بشکه فروش نفت در نظر گیرد.

وی با بیان اینکه از طرف کمیسیون ممانعتی برای فروش نفت تا سقفی که دولت می‌خواهد، وجود ندارد، افزود: این کمیسیون تصمیم گرفت بالاتر از فروش روزانه یک میلیون و ۵۰۰ هزار بشکه نفت برای معیشت، اشتغال، سلامت و بخش تولید توسط دولت هزینه شود.

سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه مجلس عنوان کرد: این کمیسیون، اوراق مالی اسلامی درباره پیش فروش نفت را از تبصره یک به تبصره ۵ منتقل کرد تا در کنار آن، اوراق منتشرشده دولت قرار گیرد، همچنین این کمیسیون سهم نفت در بودجه را بیش از ۱۰۰ هزار میلیارد تومان کاهش داد و در حال جایگزین منابع درآمدی دیگر به جای منابع نفتی مذکور است که به محض تصویب اطلاع‌رسانی می‌شود.