انتقال موفقیت‌آمیز نمک‌گیر برقی ۶۰ تنی در نفت و گاز مارون

انتقال موفقیت‌آمیز نمک‌گیر برقی ۶۰ تنی در نفت و گاز مارون

عصرنفت _ مدیر خدمات شرکت نفت و گاز مارون از انتقال موفقیت‌آمیز یک دستگاه نمک‌گیر برقی ۶۰ تنی از مجتمع صنعتی شماره یک به مجتمع صنعتی شماره ۵ این شرکت خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی عصرنفت به‌ نقل از شرکت بهره‌برداری نفت و گاز مارون، سیاوش سهرابی‌مقدم با اشاره به انتقال یک دستگاه نمک‌گیر برقی ۶۰ تنی در این شرکت گفت: نمک‌گیر از لحاظ فرایندی اهمیت زیادی در تولید نفت دارد. این نمک‌گیر با ظرفیت ۵۵ هزار بشکه، با هدف کنترل کیفیت و افزایش ظرفیت تولید نفت خام در نمک‌زدایی مارون ۱، از سوی کارکنان شرکت بازسازی و تعمیر شده و در برنامه جابه‌جایی، به نمک‌زدایی مارون ۵ منتقل شد.

وی افزود: جابه‌جایی محموله‌های ترافیکی نیازمند برنامه‌ریزی و بهره‌جویی از بهترین ماشین‌های بارگیری، انتقال و استقرار است که به همت ترابری شرکت موفق شدیم این جابه‌جایی را انجام دهیم. برای این کار از یک کشنده سنگین ۱۶ محور و دو دستگاه جرثقیل ۹۰ و ۱۰۰ تنی استفاده کردیم و در ۴۸ ساعت، با هزینه‌ای ۱۰ میلیارد ریالی، این نمک‌گیر برقی را به محل موردنظر رساندیم.

افزون‌ بر بازسازی و تعمیر این نمک‌گیر از سوی کارشناسان شرکت نفت و گاز مارون، اجرای فونداسیون آن از سوی امور مهندسی و ساختمان، و نصب ادوات کنترلی و تجهیزات برقی آن از طرف اداره نگهداری و تعمیرات این شرکت انجام شد که در نوع خود دستاوردی مهم در همه ابعاد به‌ شمار می‌آید.