تبادل فرآیند فناورانه ایران و روسیه استقلال دو طرف را مستحکم می‌کند

تبادل فرآیند فناورانه ایران و روسیه استقلال دو طرف را مستحکم می‌کند

عصرنفت _ رئیس شورای تجاری روسیه و ایران گفت: تبادل فرآیند فناورانه که سبب تولید و افزایش آن می‌شود به استقلال دو کشور کمک می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی عصرنفت به نقل از وزارت نفت، لئونید لوزچکو که در حاشیه هفدهمین نشست کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و روسیه در نشست‌های مذاکره‌ای تجاری رودررو (B2B) حضور یافته بود، به خبرنگار شانا گفت: ما برای افزایش همکاری در زمینه نفت و گاز، فرآوری محصولات نفتی و پتروشیمی، گردشگری، کشاورزی، خدمات بانکی، خدمات لجستیک و ساخت کریدور بین‌المللی شمال – جنوب در ایران حضور یافته‌ایم.

وی با بیان اینکه چشم‌انداز افزایش همکاری با ایران بسیار مثبت ارزیابی می‌شود، افزود: افزایش حجم تبادلات تجاری بین دو کشور، امکان همکاری‌های تجاری و اقتصادی در سطوح مختلف از بیزینس‌های کوچک، متوسط و بزرگ را فراهم می‌کند.

رئیس شورای تجاری روسیه و ایران ادامه داد: ایران نیز خدماتی نظیر بخش‌های تبدیلی و تولیدی، انرژی، مواد غذایی، صنعت پتروشیمی و خدمات فنی مهندسی را به روسیه ارائه می‌کند.

لوزچکو با اشاره به کریدور بین‌المللی شمال – جنوب گفت: این کریدور یک حجم و روند حمل‌ونقلی است که می‌تواند افزایش حجم تبادلات بار را در ۱۰ سال پیش رو تا ۶۰ میلیون دلار رقم بزند.

وی با بیان اینکه امروز معتقدیم ایران و فدراسیون روسیه می‌توانند همه نیازهای خود را برطرف کنند، اظهار کرد: در کشور ایران صنعت در ۴۵ سالی که در شرایط تحریمی قرار داشته در حال توسعه است، همچنین روسیه نیز به فناوری‌های تازه‌ای دست یافته و صنعت ما نیز فعالانه پیش ‌می‌رود.

لوزچکو گفت: تبادل فرآیند فناورانه که سبب تولید و افزایش آن می‌شود، به استقلال دو کشور کمک می‌کند، ما دو دولت در حال توسعه در بخش انرژی هستیم و امروز هرکدام از این بخش‌ها و انواع انرژی که وجود دارد، فناوری‌های پرشماری را رقم می‌زنند.