برنامه روس‌ها برای سرمایه‌گذاری ۲۰ میلیارد دلاری در صنعت نفت و گاز عراق

برنامه روس‌ها برای سرمایه‌گذاری ۲۰ میلیارد دلاری در صنعت نفت و گاز عراق

معاون کمیته سیاست‌های اقتصادی مجلس فدرال روسیه اعلام کرد در آینده نزدیک شرکت‌های روس سرمایه‌گذاری خود در صنعت نفت و گاز عراق را تا سه برابر افزایش خواهند داد.

به گزارش عصرنفت به نقل از راشاتودی، یوری فیودوروف، معاون کمیته سیاست‌های اقتصادی مجلس فدرال روسیه، اعلام کرد که در آینده نزدیک شرکت‌های نفت و گاز روسیه سرمایه‌گذاری خود در صنعت نفت و گاز عراق را تا سه برابر افزایش داده و احتمالا تا مرز ۲۰ میلیارد دلار خواهند رساند.

وی در دیدار با عبدالرحمن الحسینی، سفیر عراق در روسیه، تاکید کرد: امروزه شرکت‌های بزرگ نفت و گاز روسیه نظیر لوک اویل، باشنفت و گاز پروم نفت، به طور کاملا فعالانه‌ای در حال کار در کشور شما هستند و مجموع سرمایه‌گذاری آنها به بیش از ۱۰ میلیارد دلار رسیده است.

فیودوروف تاکید کرد: دیگر شرکت‌های روسی نظیر تاتنفت و روس‌نفت‌گاز نیز تمایل به سرمایه‌گذاری در عراق دارند.

به گفته این مقام روس، مسکو می‌خواهد به فعالیت شرکت‌های این کشور در عراق تنوع بخشیده و آنها را در حوزه گاز نیز فعال کنند.

بر اساس ارزیابی‌های پارلمان روسیه با اضافه شدن بخش گاز، سرمایه‌گذاری روس‌ها در عراق تا سه برابر افزایش خواهد یافت.

سال گذشته میلادی روسیه و عراق همکاری‌های خود را در حوزه زیرساخت انرژی به خصوص صنعت نفت از سر گرفته و برخی شرکت‌های روس در بازسازی و توسعه تاسیسات نیروگاه‌های برق عراق حضور داشته ودر حال حاضر نیز مذاکراتی برای ساخت نیروگاه‌های حرارتی بین روس‌ها و عراقی‌ها در جریان است.

حجم ذخایر نفت عراق ۱۴۵ میلیارد بشکه و گاز این کشور بیش از ۳٫۷ تریلیون متر مکعب برآورد شده است.