توکلی خطاب به وزیر نفت: از تولید لوله ترش داخلی حمایت کنید

توکلی خطاب به وزیر نفت: از تولید لوله ترش داخلی حمایت کنید

رییس هیات مدیره سازمان مردم‌نهاد دیده‌بان شفافیت و عدالت در نامه‌ای به وزیر نفت با ارائه راهکارهایی خواستار حمایت از تولید لوله ترش شد.

«احمد توکلی» روز چهارشنبه در نامه‌ای به «بیژن زنگنه» وزیر نفت نوشت در صورت عدم برخورد قاطع و صریح این وزارتخانه با موانع موجود در حمایت از تولید داخلی لوله ترش، این موسسه موضوع را از طریق مراجع قضایی پیگیری خواهد کرد.

وی در آبان‌ماه سال جاری نیز نسبت به این موضوع واکنش نشان داد و با ارائه راهکارهایی خواستار حمایت از تولید لوله ترش شد.

در این نامه آمده است: پیرو نامه شماره ۲۱۱-۱۹۸-د مورخ ۲۸ آبان‌ماه ۹۸ دیده‌بان شفافیت و عدالت؛ توضیحاتی از مدیرعامل شرکت ملی نفت دریافت شد در این خصوص به اطلاع می‌رساند: مدیرعامل شرکت ملی نفت توضیح نداده است که چرا خریدها به صورت غیررقابتی با قیمت‌های بالا از خارج از کشور و از طریق شرکت‌هایی بدون سابقه انجام شده است. در حالی که قیمت تمام شده داخلی بسیار کمتر است.

وی افزود: در این پاسخ برای اثبات حمایت از داخل صورتجلسه‌ای مربوط به تاریخ  چهارم خردادماه ۹۸  ارسال شده است که در آن مقرر شده بود ۳۰ هزار تن خرید از داخل کشور انجام شود. با وجود نزدیک به ۸ ماه از صورتجلسه تاکنون قراردادی با تولیدکنندگان داخلی امضا نشده و طبعاً پولی هم بابت آن پرداخت نشده است. در حالی که قراردادهای متعددی برای واردات همین کالا از خارج از کشور با واردکنندگانی بدون سابقه امضا شده است.

رییس هیات مدیره دیده‌بان شفافیت و عدالت اظهار داشت: این مرقومه به هیچ یک از دغدغه‌های منعکس شده در نامه دیده‌بان پاسخ نمی‌دهد. به نظر می‌رسد برای حل موارد مطرح شده، مجموعه وزارت نفت اراده لازم را ندارد.

توکلی اضافه کرد: در این نامه اتمام حجت می‌کنیم که در صورت عدم برخورد قاطع، صریح و سریع وزارت نفت با مفسده‌های عنوان شده در نامه پیشین؛ دیده‌بان شفافیت و عدالت موضوع را از طریق مراجع قضایی پیگیری می‌کند.