جزییات آیین نامه اجرایی قانون حمایت از توسعه صنایع پایین دستی نفت خام و میعانات گازی

جزییات آیین نامه اجرایی قانون حمایت از توسعه صنایع پایین دستی نفت خام و میعانات گازی

آیین نامه اجرایی قانون حمایت از توسعه صنایع پایین دستی نفت خام و میعانات گازی با استفاده از سرمایه گذاری مردمی توسط معاون اول رئیس جمهور ابلاغ شد.

به گزارش خبرگزاری فارس، تصویب‌نامه هیات وزیران درخصوص آیین نامه اجرایی قانون حمایت از توسعه صنایع پایین دستی نفت خام و میعانات گازی با استفاده از سرمایه گذاری مردمی ابلاغ شد.

تصویب‌نامه مصوب جلسه مورخ ۹۸/۱۰/۱۸ هیأت وزیران درخصوص "آیین نامه اجرایی قانون حمایت از توسعه صنایع پایین دستی نفت خام و میعانات گازی با استفاده از سرمایه گذاری مردمی" طی نامه شماره ۱۳۸۴۷۴ مورخ ۹۸/۱۰/۲۹ توسط اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهور ابلاغ شد.

این آیین‌نامه به نحوی تنظیم شده که وزارت نفت از طریق اعطای تنفس خوراک (عدم دریافت بهای خوراک در سال های اول و تعویق آن به سال های دورتر) اوراق بهادار جذابی را منتشر کند که مالکان نقدینگی ترجیح دهند به جای سپرده‌گذاری در بانک، در این اوراق سرمایه‌گذاری کنند.

مطابق این آیین‌نامه، وزارت نفت به منظور اطلاع‌رسانی صحیح به عموم مردم برای جلب مشارکت در سرمایه‌گذاری در طرح های موضوع قانون، مکلف است نسبت به انتشار متن قانون و آئین‌نامه به همراه فرآیند اجرای ارسال درخواست سرمایه‌گذاری، نمونه گزارش های امکان‌سنجی فنی و اقتصادی طرح و ... در تارنمای خود اقدام کند.

هم‌چنین، این وزارتخانه می بایست طی فراخوان عمومی از متقاضیان استفاده از تسهیلات موضوع قانون دعوت نماید تا درخواست خود را در مهلت تعیین شده در فراخوان به همراه گزارش های فنی و اقتصادی طرح مورد نظر، به وزارت فوق ارسال نمایند.

گزارش های  فنی و اقتصادی هر طرح باید از سوی شرکت های دارای صلاحیت، تهیه و در زمان‌بندی مندرج در فراخوان برای ارزیابی به وزارت نفت ارسال شود. هم‌چنین، سرمایه گذاران باید برنامه تأمین منابع مالی مورد نیاز طرح مورد نظر چه از طریق آورده خود و چه از طریق دیگر منابع داخلی و خارجی را با ارائه مدارک و مستندات کافی اعلام نمایند.

قانون حمایت از توسعه صنایع پایین‌دستی نفت خام و میعانات گازی با استفاده از سرمایه‌گذاری مردمی در جلسه علنی مورخ ۲۴ تیرماه ۹۸، مجلس شورای اسلامی تصویب شد و در تاریخ ۱۶ مردادماه ۹۸ به تأیید شورای نگهبان رسید.

برای مشاهده متن کامل این آیین نامه کلیک کنید........