افزایش روزانه ۲۰ هزار بشکه به تولید نفت شرکت آغاجاری

افزایش روزانه ۲۰ هزار بشکه به تولید نفت شرکت آغاجاری

عصرنفت _ مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز آغاجاری گفت: با انجام دو اصلاحیه در تأسیسات مارون ۲ و بهره‌برداری رامشیر، ظرفیت تولید شرکت بهره‌برداری نفت و گاز آغاجاری روزانه ۲۰ هزار بشکه افزایش یافت.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی عصرنفت به‌نقل از شرکت بهره‌برداری نفت و گاز آغاجاری، جواد تقی‌زاده بیان کرد: با توجه به محدودیت‌های طراحی و عملیاتی واحد نمک‌زدایی رگ سفید، تولید نفت نمکی در رامشیر با مشکل روبه‌رو بود.

وی ادامه داد: از طرف دیگر، با افزایش توان تولید میدان رامشیر از مخازن آسماری و بنگستان تا ۸۵ هزار بشکه در روز از سوی اداره ارزیابی مخازن و حفر چاه‌های جدید، درعمل امکان افزایش فوری تولید به‌دلیل نیاز به ایجاد ظرفیت فرآورشی لازم در واحد بهره‌برداری و ایجاد تسهیلات فرآورش نفت نمکی در رامشیر فراهم نبود که به همین منظور انجام اصلاحیه در دستور کار قرار گرفت.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز آغاجاری با اشاره به لزوم انجام تعهدهای تولید شرکت در سال ۱۴۰۳ گفت: پس از انجام بررسی‌های کارشناسی و رایزنی با اداره‌های مرتبط ستادی با تکیه بر دانش و پشتکار متخصصان فنی و عملیاتی این شرکت، ابتدا ظرفیت واحد بهره‌برداری رامشیر با نصب یک دستگاه تفکیک‌گر تا ۲۰ هزار بشکه در روز افزایش داده شد.

تقی‌زاده تأکید کرد: با انجام چند اصلاحیه فرآورشی در واحدهای بهره‌برداری رامشیر و مارون ۲، امکان ارسال نفت نمکی رامشیر به واحد نمک‌زدایی مارون ۲  فراهم و ۲۰ هزار بشکه به ظرفیت فرآورش نفت نمکی واحد رامشیر افزوده شد.

وی در پایان اظهار کرد: با این اقدام، افزون بر فراهم‌کردن افزایش تولید و استفاده از ظرفیت‌های موجود و افزایش بهره‌وری، امکان مانور بهتر عملیاتی همسو با دستورعمل‌های پدافند غیرعامل نیز ایجاد شد.