اعلام آمادگی شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران برای توسعه همکاری‌ با بخش خصوصی

اعلام آمادگی شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران برای توسعه همکاری‌ با بخش خصوصی

عصرنفت _ معاون وزیر نفت در امور پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران در بیست‌وهشتمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی بر توسعه همکاری با بخش خصوصی تأکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی عصرنفت به‌نقل از شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران، جلیل سالاری در نخستین روز برگزاری این نمایشگاه ضمن حضور در آیین گشایش، از غرفه‌های حوزه پالایش و پخش دیدار کرد و از نزدیک در جریان روند فعالیت‌های این شرکت‌ها قرار گرفت.

وی ضمن بازدید از فعالیت‌های شرکت‌های زیرمجموعه این شرکت، با اشاره به اجرایی‌شدن طرح سپهتن (مصوبه پایش سوخت مصرفی ناوگان حمل‌ونقل برون‌شهری) گفت: با عملیاتی‌شدن این طرح سوخت ناوگان حمل‌ونقل به‌واسطه پیمایش انجام‌شده، تعلق می‌گیرد که این موضوع سبب جلوگیری از قاچاق سوخت و صدور بارنامه‌های صوری می‌شود.

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران در بازدید از غرفه‌های پالایشگاه‌های مختلف کشور با تأکید بر توسعه زنجیره ارزش تصریح کرد: ظرفیت خوبی در مجموعه پالایشی کشور وجود دارد که با برنامه‌ریزی‌ها و اقدام‌های انجام‌شده، تلاش شده است از حداکثر ظرفیت آن‌ها برای توسعه زنجیره ارزش همسو با سیاست‌های کلی کشور مبنی بر جهش اقتصادی و افزایش تولید، استفاده شود.

سالاری در بازدید از غرفه‌های شرکت‌های خصوصی حوزه صنعت و پالایش کشور نیز با اعلام آمادگی برای همکاری و بهره‌مندی بیشتر از توانایی‌های داخلی ابراز امیدواری کرد زمینه‌های همکاری با بخش خصوصی بیش‌ازپیش فراهم شود.

بیست‌وهشتمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی از صبح روز چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت آغاز به‌کار کرد و فعالیت‌های آن تا روز شنبه ۲۲ اردیبهشت‌ ادامه دارد. گفتنی است غرفه شرکت ملی پالایش و پخش، در سالن ۴۱ این نمایشگاه، برنامه‌ها و نشست‌های متنوعی برای تبیین فعالیت‌های حوزه پالایش و پخش طرح‌ریزی کرده است که در ایام برگزاری نمایشگاه اجرایی می‌شوند.